ikcla@mail.ru
+7 727 249 36 13 +7 708 972 48 57 +7 727 249 36 16

Academic Department

Academic Department

The Academic Department at the college is responsible for planning, organizing, and overseeing the educational process.


Objectives of Organizing the Educational Process:

  • Creating the necessary conditions for providing high-quality education aimed at shaping, developing, and professionally preparing individuals based on national and universal values, as well as scientific and practical achievements.
  • Implementing and effectively utilizing new teaching technologies to ensure the timely adaptation of professional education to the evolving needs of society and the labor market.
  • Integrating educational programs with technical and professional education and production practices.

Procedures for Organizing the Educational Process:

  1. Legal Basis:

    • The educational process at the college is organized in accordance with the Constitution of the Republic of Kazakhstan, laws on technical and professional education, other regulatory acts, and the college's charter.
  2. Planning and Accounting:

    • The organization of the educational process is based on planning and tracking educational and methodological work.
    • Educational planning is carried out by approving the academic calendar for the year and scheduling theoretical and practical classes.
  3. Forms of Education:

    • Training is provided in the following formats: full-time (based on primary and secondary education).
  4. Monitoring and Assessment:

    • Current academic performance monitoring, interim, and final certification of students are conducted in accordance with the "Law on Education."
  5. Educational Materials:

    • Preparing and publishing textbooks and other teaching materials that meet modern scientific and technical standards, as well as pedagogical and psychological requirements.
    • Developing and integrating software, automated learning systems, information systems for classes, and library information systems into the educational process.
  6. Faculty Development:

    • Fostering the creative potential of educators, ensuring professional development and skills enhancement for teaching staff, and improving the scientific and methodological capabilities of the faculty.
  7. Record Keeping:

    • Managing documentation, from receiving student files from the admissions office to archiving graduate files.
    • Collecting, processing, and compiling current and consolidated statistical data on the student body.
  8. Testing and Evaluation:

    • Conducting test-based assessments.
  9. Best Practices:

    • Identifying, summarizing, and sharing best teaching practices.
  10. Student Development:

  • Enhancing students’ creative and independent work skills.

This structured approach ensures the effective organization and continuous improvement of the educational process at the college.

 
 
Дуальная система профессионального образования                              

 Наиболее распространенная и признанная форма подготовки кадров, которая комбинирует теоретическое обучение в учебном заведении и производственное обучение на производственном предприятии – это дуальная система профессионального образования, устраняющая разницу между теорией и практикой.

В рамках совершенствования подготовки специалистов в области туризма с 2018-2019 учебного года внедрена дуальная система обучения для обучающихся по специальности: 0511000 -Туризм (по отраслям), квалификации: 051103 2 -Туристический агент

 

 
Особенности технологии дуального обучения:
- Заключение договоров с предприятиями;
- обеспечение предприятием материально-технической базы для прохождения всех видов практик студентами колледжа;
- закрепление студентов за высококвалифицированными специалистами (наставниками);
- участие работодателей в разработке учебных планов и учебных программ, проведение итоговой государственной аттестации и сертификации студентов выпускных групп;
- распределение учебного времени:40%-теория, 60%-практика.

 

 Год Количество студентов Количество предприятий
2018-2019 г. 25 4
2019-2020 г. 50 11
 
Год Количество студентов Количество предприятий
2018-2019 г. 25 4
2019-2020 г. 50 11
Динамика внедрения дуального обучения по ОП
0511000 -Туризм (по отраслям), квалификации: 051103 2 -Туристический агент

 

 
Общее количество обучающихся по дуальной системе на 2019-2020 учебный год составило 75 студента, что составляет 25% от общего количества
обучающихся по данной специальности. Студенты обучающиеся по дуальной системе обучения изучают китайский язык с 1 курса.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задать вопрос
Для нас важно качество, будем рады получить от Вас обратную связь или ответить на вопросы.
Отправить резюме